«Η φωτογραφία στην Ιταλία μετά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο»

 

Την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, στις 7.30μμ., στη Φωτογραφική Λέσχη Βόλου, ο Λέων Μουρτζούκος θα παρουσιάσει το θέμα: «Η φωτογραφία στην Ιταλία μετά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο». Θα παρουσιαστούν το βιογραφικό και το έργο των: Paolo Monti (1908-1982), Mario de Biasi (1923-2013), Fulvio Roiter (1926-2016) και Gianni Berengo-Gardin (1930-2025)

Πολλά γνωρίζουμε για την φωτογραφία τεκμηρίωσης (Documentary Photography), δηλαδή το φωτορεπορτάζ, τη φωτοειδησεογραφία και το κοινωνικό ρεπορτάζ, αυτά που συνήθως αναφέρονται ως «Φωτογραφία Δρόμου». Όλα ξεκίνησαν κυρίως στο Παρίσι αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες την περίοδο του μεσοπολέμου και συνεχίστηκαν, με νέα πνοή, μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Τότε γεννηθήκαν τα κινήματα: New Documentary, New Topography αλλά και το Κοινωνικό, το Οικογενειακό, το Προσωπικό και Αφηρημένο Κοινωνικό Σχόλιο.

Το τι έγινε στη φωτογραφία στη διπλανή μας Ιταλία δεν είναι ευρέως γνωστό. Σε μια χώρα βαρύτατα τραυματισμένη από τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, στη χώρα που αναδείχθηκε το Avant-garde μέσα από τη συνταρακτική ματιά του «Ιταλικού Νεορεαλισμού», στον κινηματογράφο κυρίως, με την ταινία ορόσημο: «Roma città aperta» (Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη) [1945] του Ρομπέρτο Ροσελίνι (1906-1977).

Πόσο επηρέασαν όλα αυτά τη φωτογραφία στην Ιταλία;